Blog Ghidul uniformelor HoReCa. Partea 1 - Uniforme de hotel pentru receptioneri

Ghidul uniformelor HoReCa. Partea 1 - Uniforme de hotel pentru receptioneri

Intr-un hotel, uniformele pentru personal sunt foarte importante, deoarece contribuie la a oferi o imagine profesionala care trebuie promovata. Bineinteles, nu poti judeca o carte dupa coperta, dar coperta influenteaza prima impresie a cititorilor. La fel se intampla si in cazul hotelurilor, unde primul impact este esential, pentru a justifica increderea pe care oaspetii i-au acordat-o hotelului atunci cand l-au rezervat.

Uniforme pentru hoteluri – nu toti angajatii sunt la fel

Inainte de a cumpara uniforme de hotel, este necesar sa se faca distinctia corecta intre angajati, deoarece receptionerii de ex., nu pot purta aceeasi imbracaminte profesionala ca si ospatarii. Lasand la o parte faptul ca au sarcini diferite, dintre care unele implica o relatie directa cu clientii in timp ce altele nu, fiecare profesionist angajat intr-un hotel are nevoi diferite.

Prin urmare, ne-am gandit la un ghid al uniformelor pentru industria HoReCa, sub forma unei serii de articole in care dorim sa va oferim toate informatiile de care aveti nevoie inainte de a comanda uniforme de lucru pentru hotelul dvs., facand o distinctie clara intre sarcinile indeplinite de personalul hotelului.

Un ghid al uniformelor pentru industria HoReCa (Hoteluri, Restaurante, si Catering) poate fi extrem de util pentru a asigura o imagine profesionala si coerenta in cadrul afacerilor din acest domeniu. Acest ghid ar trebui sa includa detalii despre uniformele potrivite pentru diferitele roluri din industrie, precum si recomandari pentru materiale, culori si stiluri.

Uniforme de hotel pentru receptioneri

Dupa cum am mentionat anterior, receptionerii sunt primul punct de contact cu oaspetii hotelului. Uniformele pentru receptioneri, asadar, ar trebui sa contribuie la confortul oaspetilor, dar si sa ofere o anumita autoritate personalului.

Tipuri de uniforme pentru receptioneri

Receptionerii unui hotel poarta de obicei costume receptie sau rochii formale (sacou, camasi receptie, cravata si pantaloni clasici pentru barbati, fusta sau pantaloni si jacheta pentru femei).

In cele mai exclusiviste hoteluri, mobilate intr-un stil mai clasic si mai elaborat, se opteaza de obicei pentru o imbracaminte mai nobila si mai eleganta, cum ar fi fracul, costumul negru de zi sau redingota - piesa vestimentara tipica pentru doua jumatate a sec. al XIX-lea si inceputul secolului XX.

Modele de uniforme pentru receptioneri

Uniformele pentru receptie ar trebui sa fie profesionale, riguroase si niciodata tipatoare, chiar si in cele mai moderne stiluri, dar nu pot fi complet deconectate de tendintele contemporane ale tinutelor civile. Asa cum se intampla in moda „traditionala”, unde fiecare sezon are propria colectie caracterizata prin modele, culori si accesorizari diferite, si in cazul imbracamintei profesionale ne dorim sa fim mereu in pas cu moda actuala, actualizandu-ne continuu cataloagele si modelele disponibile.

Materialele uniformelor pentru receptie

Materialele ar trebui sa fie de inalta calitate, rezistente la sifonare si usor de intretinut. De obicei, materialele usor elastice pot oferi confort suplimentar si libertate de miscare. Lana usoara si tesaturile din lana si fibre sintetice, asigura articolelor de imbracaminte o rezistenta mai mare la uzura. Lana usoara este alegerea ideala pentru a realiza o imbracaminte care poate fi folosita tot anul, datorita proprietatilor sale de termoreglare. In statiuni si sate de vacanta, asa cum am mentionat anterior, oamenii prefera sa renunte la jacheta si sa poarte o uniforma din pantaloni si o camasa respirabila.

Culorile uniformelor pentru receptioneri

Culorile si design-ul uniformelor pentru receptie ar trebui sa fie in concordanta cu identitatea vizuala a hotelului. Culorile neutre sau elegante precum negru, bleumarin, gri sau alb pot fi potrivite. Design-ul ar trebui sa fie clasic si elegant, cu detalii subtile care sa accentueze profesionalismul.

Cu exceptia unor retele internationale de hoteluri care prefera culorile mai stralucitoare, uniformele pentru receptioneri sunt realizate in culori sobre si elegante, precum albastru, gri si negru. Scopul este de a da o idee de seriozitate si autoritate personalului de la Front Office si acest lucru este mai simplu prin utilizarea unor astfel de culori.

Stil, croiala si elemente practice

Uniformele ar trebui sa fie confortabile si sa ofere o prezenta bine ingrijita. In functie de cerintele si preferintele hotelului, se poate opta pentru costume pentru barbati si fuste sau pantaloni pentru femei, in combinatie cu camasi bine croite din materiale de calitate. O croiala potrivita si ajustata poate contribui la o imagine mai eleganta.

Uniformele ar trebui sa fie echipate cu buzunare pentru a permite receptionerilor sa tina la indemana obiectele esentiale, cum ar fi cheile camerei, stilouri si alte accesorii necesare in interactiunea cu clientii.

Insigne sau ecusoane

Adaugarea unor insigne sau ecusoane cu numele receptionerului si logo-ul hotelului pot fi un element aditional de identificare si profesionalism. Acestea pot fi purtate pe uniforme intr-un loc vizibil, cum ar fi pe rever sau pe partea superioara a uniformei. Numele receptionerului va fi usor de citit pentru clienti, facilitand comunicarea si interactiunea personala. In mod similar, adaugarea logo-ului hotelului pe insigna sau ecuson contribuie la consolidarea identitatii vizuale a brandului si la crearea unei imagini coerente si profesioniste.

Speram ca v-am oferit informatii utile. Daca aveti nevoie de uniforme pentru receptie hotel, va invitam pe SafetyOne in categoria HoReCa unde veti gasi toate articolele de care aveti nevoie: costume receptie, camasi receptie, fuste&pantaloni receptie. Nu ratati urmatorul articol din Ghidul uniformelor pentru industria HoReCa – Partea 2. Uniforme de hotel pentru ospatari.

SafetyOne
/